Quan tenim un problema de col·lapse, per exemple, als nostres serveis d’urgències hospitalaris, la solució s’acostuma a buscar només dins de casa, facilitant l’ingrés de pacients incrementant capacitat (obrir llits), o bé millorant el drenatge de sortida disminuint les altes precoces (hospitalització a domicili, unitats de mitja estada...). Aquest és un esquema reduccionista a l’hora d’abordar el problema. Hi ha molts factors que influeixen i la veritat és que la solució dels problemes no són fàcils.

Amb una mirada més ample, una de les possibles solucions a les nostres urgències hospitalàries és destinar part dels recursos utilitzats per incrementar l’activitat i resoldre localment els problemes a l’àmbit hospitalari, a incentivar que a l’atenció primària millori la gestió d’aquestes síndromes tan prevalents, amb programes territorials i amb perfils transversals, amb el ciutadà al centre del sistema, i d’aquesta manera poder facilitar que a l’hospital arribi només el que ha d’arribar.
En aquest sentit, Mark J Harrison i col·laboradors, van analitzar l’efecte del pagament a l’atenció primària del National Health Service anglès per millorar la gestió ambulatòria de determinats processos en la utilització dels serveis d’urgències hospitalaris. L’anàlisi va mostrar que la introducció d'un major sistema d'incentius per a l'atenció primària es va associar amb una disminució dels ingressos urgents per als processos incentivats en comparació amb els que no van ser incentivats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada