Seguint amb la temàtica d’explorar possibles recursos de salut pública i després de parlar de les oficines de farmàcia, volia parlar ara dels mercats públics com un recurs més de salut pública. Als Estats Units sembla que tenen clar que els mercats locals poden desenvolupar un paper molt important en comunitats marginals i ajuden a combatre problemes com l’obesitat infantil, ja que actuen com un punt d’informació sobre salut. Creuen que els mercats milloren l’accessibilitat de la població a fruita i verdures fresques, sobretot en zones marginals on sovint no hi ha botigues que en venguin. També opinen que són un punt de reunió de la comunitat i per tant poden ajudar a reduir l’aïllament social.
La Fundació Kellogg va iniciar fa uns anys un programa d’ajudes econòmiques per tal d’establir mercats en comunitats amb baix nivell econòmic. Aquest programa s’ha avaluat recentment per tal d’estudiar quines eren les característiques que havia de tenir un mercat per tal d’atraure compradors d’ingressos econòmics baixos, quines eren les barreres que impedien que aquests individus acudissin als mercats que tenien a prop dels seus barris i de quina manera els mercats que estaven més orientats a atraure a joves podien influir en ells a l’hora d’establir hàbits de menjar saludables. Les respostes han estat molt interessants; primer de tot, han constatat que el preu no és cap barrera a l’hora d’anar a aquests mercats, ja que molts dels usuaris creien que els preus que trobaven allà eren més baixos que els de les botigues de fruites i verdures. Sí que van descriure que eren barreres, el fet de que no hi hagués prou informació sobre els horaris d’obertura, així com també que en els mercats no es pogués fer tota la compra necessària per al dia. Finalment, l’estudi explica que la implicació de nens i joves en els mercats és crucial i que això es pot aconseguir mitjançant tallers i altres activitats que assegurin la participació dels joves en la vida dels mercats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada