Què és un huddle?

Què és un "Hospital Daily Safety Huddle"?
És una reunió de com a molt 15 minuts, que en alguns llocs es fa amb la gent dreta i en rotllana, tot i que com veuen a la foto no era el cas de Crosshouse. La reunió a la que vaig assistir la van dirigir la Directora infermera i el Subdirector mèdic, i hi eren convocats els directius del servei d'urgències, el cap de la guàrdia, les infermeres responsables de totes les plantes d'hospitalització, els responsables del servei d'admissions, el coordinador d'altes hospitalàries, els serveis centrals diagnòstics, els serveis generals, els serveis de seguretat, etc. Al nostre huddle hi van assistir 45 professionals, d'un hospital de 600 llits.
Quin és l'ordre del dia del "Hospital Daily Safety Huddle"?
Què s'espera del "Hospital Dalily Safety Huddle"?
De l'instrument huddle aplicat a la gestió d'hospitals, s'esperen els següents resultats:
- Reducció del nombre de pacients amb esdeveniments adversos.
- Augment de les altes hospitalàries abans de la 12 del migdia.
- Reducció de l'estada a urgències dels pacients que han d'ingressar.
- Reducció del nombre de pacients pendents de llit.
- Reducció del nombre de pacients ectòpics.
- Millora de la vivència hospitalària dels pacients.
- Millora de la vivència dels professionals com a resultat de la millora de la coordinació.
Vostès es preguntaran, i jo també m'ho vaig fer durant la reunió, si cal reunir-se cada dia per parlar de pacients, de llits i de circuits. Però en acabar de veure la dinàmica d'aquell huddle de Crosshouse, em vaig adonar de quin era el seu valor afegit. Vaig observar que haver fet en públic, en una reunió ràpida, el que a la majoria d'hospitals es fa amb suport informàtic i trucades telefòniques, va crear un clima de col·laboració que va aconseguir que tots els congregats tornessin cap a les seves unitats amb la situació global de l'hospital al cap. Allà, al huddle, s'havien detectat els punts febles del dia i les situacions de risc per als pacients; també s'hi havien transaccionat solucions específiques. En resum, s'havia creat una atmosfera de responsabilitat col·lectiva. Cadascú sentia que treballava per a cada pacient de l'hospital, més enllà dels límits de la seva unitat.
Com diuen els lemes de Crosshouse: ”Si sempre fem el que sempre havíem fet, sempre aconseguirem el que sempre havíem aconseguit”. Un huddle matinal de centre, pensen ells, i ara ja quasi ho penso jo, és una manera nova de començar el dia amb les piles carregades, de posar el focus en els problemes pertinents, a més de reforçar el sentit d'equip i d'aconseguir que els missatges que durant la resta del dia emetran els responsables de l'organització siguin coherents entre ells. I amb tot això, n’estan segurs, milloraran els resultats de “sempre”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada