dimecres, 25 de juny de 2014

5 consells per innovar al NHS








L’aposta per la innovació al NHS té llarg recorregut. En el seu primer discurs com a nou director executiu del NHS England, Simon Stevens ha renovat aquest interès per la innovació fent-ne una de les seves prioritats principals.

Però el gran repte és aconseguir implementar innovacions amb èxit dins una estructura tant complexa com el NHS. Ja el 2011, aquest interessant document Innovation Health and Wealth, Accelerating Adoption and Diffusion in the NHS marcava accions prioritàries per accelerar l’adopció d’innovacions i apuntava les principals barreres a la difusió de les innovacions al NHS:
  1. Deficient accés a evidència, dades i mètriques
  2. Reconeixement insuficient dels innovadors i de les innovacions
  3. Les palanques financeres no recompensen als innovadors
  4. Els commissioners no tenen les eines per dur a terme la innovació
  5. Manca de lideratge per donar suport a la innovació
  6. Manca d’una arquitectura de la innovació efectiva i sistemàtica
En aquesta línia, em va semblar interessant aquest post on Tom Whicher, el fundador d’una empresa de gestió de cites online i via SMS (DrDoctor), dóna 5 consells als innovadors per tirar endavant els seus projectes dins el NHS:
  1. Començar petit i repetir. Cal experimentar, provar, simular els productes per treure-hi risc. Cal provar funcionalitats amb pacients reals i mesurar què fan. Quedar-se amb el què funciona i llençar la resta. Repetir. 

  2. Fer servir dades per prendre decisions. Mesurar allò que els usuaris (pacients, metges, gestors i personal d’administració) fan, pot aportar informació inesperada. Desenvolupar mètriques del projecte des d’un bon començament i fer-les servir per prendre decisions basades en dades d’allò que funciona, tant des del punt de vista de la funcionalitat com del disseny.

  3. Dissenyar alguna cosa millor que funcioni en el context. Per algunes persones, la innovació és allò que no s’ha fet mai abans. Tant si és un nou medicament, un procediment més ràpid o una tecnologia, la innovació necessita resoldre un repte.

  4. Escoltar els pacients. Escoltar els pacients aporta noves perspectives. Cal passar temps a les consultes, als quiròfans, o a qualsevol altre lloc on s’entengui el dia a dia d’un hospital. El nou sistema no pot ser més difícil que el mètode tradicional.

  5. Ser constant fent servir productes robustos i evidència. El NHS és advers al risc. Com a innovador, cal anticipar-se i trobar solucions als obstacles. Disposar d’evidència que demostri que el teu producte és segur i pot funcionar. Compartir l’evidència el més àmpliament possible.
Els punts 2 i 4 em semblen especialment claus. Manegar dades objectives sobre les necessitats dels usuaris d’allò que volem millorar i tenir en compte les seves preferències en el disseny dels nous productes haurien de ser un primer pas perquè la innovació no estigui abocada al fracàs o a la “pilotitis”, on aquesta només funcioni en entorns controlats.

I no oblidem que, sovint, la diversió també pot jugar un paper clau en contribuir a fer les coses d’una altra manera...