dilluns, 24 de juny del 2019

Integració de serveis o serveis centrats en la persona?









A la 6ª Jornada "Right Care" de la Secció de Gestió Clínica de la Societat Catalana de Gestió Sanitària vam tenir l'oportunitat d'escoltar Don Redding, directiu de National Voices del National Health Service anglès i reconegut defensor de la implicació de les persones en els seus propis processos clínics. Redding va dir que la integració de serveis no té cap sentit si es planteja només com un exercici de racionalització de recursos. Per contra, ell defensa que la coordinació s'ha de concebre a partir de les necessitats específiques de cada persona, comptant que cadascú pot implicar-se en el seu propi pla de serveis de comú acord amb uns professionals propers i que treballen en equip per aconseguir uns resultats percebuts com a valuosos pels propis pacients.


Què és el que importa als pacients crònics?

En un post anterior em vaig fer ressò de la iniciativa "I statement" del National Voices, un projecte que, d'una manera estructurada, va recollir el punt de vista de les persones amb malalties cròniques i que Redding va resumir en els següents sis punts:

  1. L'equip professional m'ofereix un ambient col·laboratiu i de confiança.
  2. Compto amb el suport que necessito per prendre les decisions que més s'ajusten a la meva manera de ser. 
  3. Rebo elements de prescripció social que m'ajuden a estar més connectat/da amb la meva comunitat.
  4. Rebo suport per augmentar els meus coneixements, habilitats i confiança per ser més autònom/a.
  5. El pla de serveis l'elaborem conjuntament entre els professionals implicats i jo mateix/a.
  6. Compto amb un pressupost integrat dels serveis socials i sanitaris que estan recollits en el pla acordat. 
Per a la integració de serveis socials i sanitaris, els anglesos han escollit una estratègia basada en les necessitats reals de les persones, en comptes d'haver posat el focus en la gestió dels recursos, una aproximació valenta que caldrà seguir amb atenció.

Donat el seu interès, els hi adjunto el video de la conferència de Don Redding el 24 de maig de 2019 a Barcelona.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada