dilluns, 3 d’agost del 2020

Experiència del pacient: debats i propostes



Els pacients volen uns serveis accessibles, uns professionals amables i sobretot ser escoltats, mentre que els sistemes sanitaris es mostren preocupats per l'eficiència dels seus serveis i la productivitat de les seves estructures. Els dos interessos són lícits, però calen més ponts de diàleg per anar acostant postures, en bé d'una pràctica clínica més valuosa. 


L'experiència del pacient i el canvi cultural: un binomi imprescindible
La setmana passada vaig tenir l'oportunitat d'assistir i participar a… 
Llegir més


Arrogància, condescendència i indiferència en la comunicació amb els pacients
A la societat tradicional, l'home ha exercit un rol d'autoritat i la…
Llegir més


Pedalar i preguntar
El dia 18 de novembre de 2019 es va inaugurar a l’Hospital Clínic l’anomenat  Espai d’Intercanvi d’Experiències (EIE) (allò que en…
Llegir més


El pacient com a agent clau per a l'intercanvi d'informació sanitària a Europa
L'atenció sanitària entre els països de la Unió Europea està…
Llegir més


Medicina, valors i comunicació
La medicina moderna ha tingut un desenvolupament espectacular al llarg del darrer segle, en paral·lel a molts altres aspectes de la…
Llegir més


La "nostra" experiència del pacient
En una trobada recent amb amics vam parlar de la sanitat i de la qualitat dels serveis sanitaris. Els meus amics, com a usuaris del…
Llegir més


Les expectatives en salut influeixen en el resultat
A la recerca de la dona perfecta, Pigmalió es va enamorar de la seva estàtua Galatea. El seu desig era tan gran, explica Ovidi...
Llegir més



Jordi Varela
Editor

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada